onsdag, mai 31, 2006

Det STORE valget :)

I dag vettu då sko det skje, eg sko ta klassebildet av sykepleien og få velsignelse av prest på grunn av valgt yrke. Fantastisk bra tradisjon å ha GUDSTJENESTE som avslutning på verdens mest fantastiske yrke. Men uansett i dag måtte eg ta det STORE valget. Og me litt hjelp fra Agnes så gjekk det seg i orden.

Tingen hva at eg e ganske så fjern når det gjelde skole ting og det har eg vært gjennom heile sykepleien. Så eg ringte ei i går å spurte ka tid med sko møta for å ta bilde. Jo det var 11.30. Så i dag sto eg opp i god tid og solå skinnte og eg va i rektig godt humør. Tok på meg nogen klær spiste meg frokost og hoppa inn i bilen og kjørte ned til Domkirka der alt sko foregå. I bilen turen ned så sang eg selvfølgelig til A little too perfect med Alex.

Eg parkerte bilen gjekk bort te domkirka. MEN KA VA DET EG SÅG -- ALLE STO I FINKLÆÆR. OOOOOOH What shall I do. Alle hadde Bunad og dress, og der kom eg iført dongribuksa og KRIK fleece. Hmmmmm. KA SKO EG GJØR. Klarte ikkje ta valget sjøl så eg måtte ringa 911 te Agnes for å spør hu. Hu sa sett deg i bilen og kjør heim og skift. OK sa eg, trødde pedalen i bånn. Heiv på meg dressen og kjørte ned igjen. Nå eg kom fram står klassen min akkurat klar for å ta bildet. Wooohooo, eg rakk det selv om eg blei 45 minutter forseine. Og grunnen te at eg rakk det var at ved en tilfeldighet så tok de A klassen(altså min) sist isteden for først.

Eg e et levande bevis på at Erlends motto: DET GÅR FORT GODT stemme.

19 kommentarer:

Nancy sa...

hehehe!! konge!! =)
Hadde d vore meg så hadde eg nok stillt meg i mitten (hadde jo trossalt KRIK-genser) te min klasses store fortvilelse :P hehe meeen, din måte å handla på va nok bedre ja!! =)
Forresten, digg atte dåkker han Gudstjeneste da!! det e bra =)

stå på!

Anonym sa...

fantastisk avslutning på eit perfekt studium.
ikkje mindre enn ein verdig måte å avslutta på, å den historien kan du leva på, ha da morsomt med, bli spøkt med i mange år! pluss at han sjølvsagt blir dratt fram kvar gong da komme ein anledning for dressbruk, som f.ex bryllupet ditt, diverse barnedåpa å konf., begravelsa.... eh kanskje ikkje den siste!

siri sa...

du kom, di sto klar, du kom tebake itte 3 kvarter og rakk det??

Anonym sa...

ehhreehem, trodde det va Kjetil sitt uttrykk.....ikkje Erlend sitt. Erlend har lært det av Kjetil når di va sivilarbeidara i Gandkjerkå. Så det så.

Anonym sa...

enig med fruen min

det e mitt motto!!!!!

Tarjei sa...

Sorry, det eg huske det fra tegningen te Catti på Erlend sin PC. BEKLAGE MEGET DETTE

Erlend sa...

Fin historie om koss det kan gå bra te slutt! (og ja, det e kjipt å ta sorger på forskudd, for det e nok som det e uten)

Erlend sa...

Det e forresten ikkje heilt sant Hollunds. det va mitt bidrag, mens din kjære mann fru Hollund bidro med: "alt går med litt fart"

Catti sa...

Enig med Rørvik her

patrick sa...

jeg lærte fra erlend at det hette:
Det KAN fort gå godt.
har jeg levd på feil ordtak??

Tarjei sa...

Patrick du har så rett så rett.

Trond Westby sa...

Fyst vil eg begynna med og sei. My name is Bond......James Trond ;) ellers så syns eg du altid får sinnsykt mye komentarer :) hehe.
Snakkes kjekken

Marit sa...

hei tarjei!:) så kjekt at du også har blog!!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

hehe..vittig...Du sku bærre stillt i krik+genser så hadd vel catti blitt fornøyd

Siri sa...

Haha..ser d for meg! Eg syns det hadde vert kult med en KRIK-fleece på det bildet:)

Marit sa...

haha det var gøy å le av på kvelden, takk.

patrick sa...

oppdatering?! jeg bare spør...

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

ae barre spoer ae og!

Anonym sa...

This is very interesting site... Degreeonline craps Commercial dishwasher booster liposuction Sagebrush and pinion fragrance oil Csl sofas speake retail park diet bontril