torsdag, juni 22, 2006

Fjellet = Gud

Ingenting e vakrere, Ingenting e nydeligere for meg på denne Jorda enn det å få ha det privilegiumet å gå i fjellet. Jo ein ting det å få lov å ver sykepleier. Eg ville ikkje gått glipp av nogen av delene, men hvis det kom te at eg måtte velga mellom de to, så hadde eg hatt store problemer, men valget hadde te slutt falt på at eg ville vært sykepleier. Men nok om det.

Å gå i fjellet e fantastisk. En sommer uten fjell e krise. Eg elske fjellet, og eg har egentlig lovt meg sjøl å ikkje bruka det ordet før eg forlove meg. Men du kan jo egenlig sai at eg forlove meg med fjellet. Finne jo ingen andre aligavel så ;). Eg sko ønska eg konne tatt med alle opp i fjellet. Sko ønska eg konne bo der. Ja ja, va vel litt drøyt sakt, i en periode vertfall. ÅÅÅ det ska eg jo, eg ska jo ver i Hemsedal hele neste år. Det blir deiligt, elle dailigt så med saie på vestlandet.

Det så det flottaste med fjellet at eg kan bare gå der og ikkje sai et einaste ord, eg puste inn friskere loft, eg bruke sansene mine på ein heilt anna måte. Vel, ein heilt anna måte blir vel litt feil sakt, men eg bruke de meir vertfall. Eg slappe av, og eg e rastløs, så det e et under at det skjer. For meg så e det å gå i fjellet og det å ver sykepleier som å ver nærme Gud. Kan aldri få nok av det. Burde bare gjort det oftere.

Noen så vil ver med???, Elle ennå bedre: TA MEG MED på fjellet ????

22 kommentarer:

Nancy sa...

Naturen = Gud

Eg o like den der: Gå/Vandra ut i Naturen, barra slappa av, ikkje snakka, ikkje tenka (?) å barra vara te..
Går som oftast tur enten ved sjøen/sanndane elle i markje. E ganske dårlige på å gå i fjellet, men ingen tvil om at d e bra!

Sko gjerna gått i fjelle me deg eg farr! =)

patrick sa...

helt ikke, for fjellet er farlig. du kan - dette ned, møte på slanger, møte på andre skumle dyr, masse flott, masse mygg, ikke tilgang til dusj, hvordan skal man ta med seg en trillekoffert på fjellet??, ulent terreng, må sove i sovepose, listen er lang, hvorfor jeg bare spør hvorfor??!

=)

Tarjei sa...

IIIIIIIIIK, Patriiiiiick
Det passa utrolig godt at det rimte på navnet ditt. Eg sko tatt deg med på en overkommelig fjelltur for en fjellnekter så du e. Ikkje sovepose, og ikkje for møje dyr, men trillekoffert får du ikkje ha med deg. HE DU PRØVD NOGEN GANG???

Nancy: JEEEIJ, ka tid ska med gå???

patrick sa...

tarjei: jeg kan faktisk ikke komme på en gang hvor jeg har vært på skikkelig fjelltur. hvis sånn tur opp i fjellet på hyttet teller, altså et sted hvor jeg kan ha trillekoffert med meg...

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

trur du maa ha en misjonstur for mae og Patrick..E liksom itj saa fjellgira, men veit itj helt koffer. Sikkert fordi ae har saa daarlig kondis og minna om fjelltura som vaffal virka saa uendelig lang. Men akk ja natur e digg!!! Natur baerre bekrefte at det maa vaer no stoerre enn oss.. Men e nok meir hav-fan enn fjell-fan...

Nancy sa...

Eg e me eg.. så d e barra te å sei ifrå når me ska!! =D

Catti sa...

eg e med rett ette ARENA

Catti sa...

eller slutten av juli. eg og elske fjellet, dvs alt øve tregrenså.

Sverre sa...

Fjellet e topp!
Alle mennesker blir plutselig så møje mer hyggelige. Folk hilse og e i godt humør. Fantastisk! Hvis eg føle meg langt vekke fra Gud, så e fjellet en av de beste kurene.

patrick sa...

jeg er med hvis noen vil ta meg med..og hvis kristin kan være med... da skal jeg få tak i en sekk, for det eier jeg faktisk ikke...

fjellet høres så enormt bra ut..frister litt når jeg sitter her i byen..

Erlend sa...

Eg e med.. eg savne fjellet, men det bler kanskje ikkje før eg besøge deg i Hemsedal..

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

mohahaha Patrick!Ae har faktisk kjoept sekk nu. den tar 75 liter saa ae kan jo baer dae oppi den!! evt catti hvis hu sjer en slange..:)

patrick sa...

kjempe deilig kristin!! da satser vi på fjell tur til høsten, sammen med tarjei, catti og eventuelle andre?? med på den eller??

Siri sa...

Haha..jepp, neste gang eg ska opp me sauene ska du få bli med Terri!
Men eg e faktisk enige,å gå i fjellet gir meg en heilt enormt gode følelse!

Tarjei sa...

He kjempe lyst å ha deg med Patrick, må jammen få dette te engang. Digg. Blir konge tur

Tarjei sa...

Å siri, fantatastisk, glede meg allerede

Trond Westby sa...

Vi var ute i sandveparken. Og lovsang Gud, når impulsteamet ledet oss. Og jeg tenkte etter på :
Det er noe helt spesielt og lovsynge Gud ute i det fri.

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

ae e med!Det bli vittig!!Vi kan gaa bakerst!!!

Marit sa...

kunne trengt fler fjellturer for jeg er også vanvittig rastløs. kanskje fjellet er stedet for å finne fred. takk for tipset tarjei =)

Anonym sa...

på tide med et nytt innlegg??

Anonym sa...

Very nice site!
»

Anonym sa...

Very cool design! Useful information. Go on! »