tirsdag, mars 07, 2006

E Curling den nye store KRIK sporten ?


Curling e den nye STORE sporten. Eg va så heldig å fekk prøva dette i heljå. Usedvanlig fabelaktig sport asså. Ikkje bare he eg blitt hekta på å se på curling, men det tok heilt hjerta mitt når eg spelte. I himmelen MÅ det ver curling. Då ska eg bli så flinke at eg kan slå Dordy Norby. Eg va i oslo å spelte på snarøya der Dordy holde te. Eg traff dessverre ikkje hu da. Det kosta 280 kroner for 3 timer med instruksjon. Det e ikkje så gale det når du tenke på at ein time med bowling blir fort 100 kroner. Og Bowling e jo driiiiiiiiiiiit i forhold.

Eg snakka litt med de på snarøya da, og de sa at det sto en ny curling hall ferdig i Bergen te høsten, så der må dokk så e i Bergen utnytta. Eg ska jobba for å få curlinghall i alle norske byer. Det e kjempe gøy. Det har alt. Spenning, fart, taktikk, stort utviklingspotensiale, sosialt, fysisk. Ingen sport i verden slår curling asså. Eg tippe når det komme meir baner i dette landet. Og det ska der i følge en stortingsmelding om at det ska brukes penger på dette. Curling blir den nye store KRIK sporten tror eg. Komme te å gå forbi beach volleyball i popularitet.

Når det gjelde mitt fravær av blogg, så skylles det priotering. Sorry.

12 kommentarer:

Linda sa...

Jeeeeei! Oppdatering! Hehe. Eg og blei heilt fasinert av sporten curling når eg såg d på OL. Eg e heilt enige i deg me at dette e dn nye sporten i Norge! Hadde vert sykt kult viss d kom en hall her i området! Mn at bowling e drid i forhold vett eg ikkje. He jo ikkje akkurat prøvd curling, så eg kan ikkje uttala mg åm d... Syns du ska ompriotera.. bloggen på nummer 1! Elle nei, nummer 2. Jesus på nummer 1! =)

Anonym sa...

curling suge

Catti sa...

Meld deg inn i KrFU då! Å kjemp for kulturen og idretten!!

Nancy sa...

Curling ser kult ut.. men eg har akkuratt lert meg å "skru" kulå i bowling, så eg e kje sikker på om d slår d.. :P
Eg foreslår atte det ska komma ein cruling hall herte eg.. feks. på Åkra.. :)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

hehe.. Fantastisk tilbakekomst Tarjei!har desverre itj proevd curling paa ordentlig men det sjer fryktelig goey ut.men om det overgaar beachvolley? Og bowling..?
Hmm..

Jon sa...

En i cellegruppen min kom med ideen til en nye undergruppe av KRIK:

LatmansKRIK:

Man kommer sammen i forbindelse med sportsarrangement som f.eks. OL eller en fotballkamp. Så tar man en andakt i pausen eller på et lagelig tidspunkt. En annen variant kunne også være å komme sammen for å spiller FIFA eller PES på storskjerm med medhørende andakt.

Jon

Tarjei sa...

fantastisk Jon!!
EG E SÅÅÅ MED!
4000 kr i oppstartsstøtte som kan gå til snop og digg. HURRA!

ja. catti som skrive for terri her

siri sa...

La meg fortella om en kveld eg satt barnevakt:

eg såg curling i to tima, og sovna flatt ittepå.

mmmm, curling

Trond Westby sa...

Virker ganske kult og prøvd curling.

-BB sa...

Heia Terri!Du drive me for tiå?Komma deg på krik en torsdag kvell!:D

Thomas sa...

Joda, curling er nok ganske digg. Men den nye kriksporten? Neppe. hehe. =)

Linda sa...

Hehe :) Hadde våre ganske kult viss d hadde blitt den nye KRIK-sporten. Då hadde til og me eg gått komt på KRIK =)